مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23463 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

بعد از فوت پدرم شرايط روحي درس خواندن برايم مقدور نيست براي تمركزحواس چه بايد كرد؟
براي حل اين مشكل، عمل كردن به توصيه هاي ذكر شده در جواب سؤال 2 به شما خيلي كمك مي كند، چرا كه اساس تمركز حواس، هماهنگي ذهني است و وقتي ذهن انسان دچار آشفتگي و بي نظمي باشد، انسان نمي ت واند تمركز حواس پيدا كند، بنابراين ابتدائاً به آن توصيه ها عمل نماييد. ثانياً، در اينجا به عواملي كه به ايجاد تمركز حواس كمك مي نمايد اشاره مي كنيم: 1- قصد و انگيزه و نياز؛ يعني، تا انگيزه و قصد و نياز به چيزي نباشد تمركز حواس و توجه به آن امر، دقيق نخواهد بود. براي اآن كه به چيزي توجه پيدا كنيم، بايد انگيزه اي نسبت به آن چيز در ما پديد آيد. 2- زمان و مكان و شرايط مطالعه؛ يعني، مطالعه منظم در زمان هاي تعيين شده و در مكان ويژه كه اين كار به شرط تداوم در ايجاد تمركز تأثير به سزايي خواهد داشت. 3- پرهيز از خيال بافي؛ يعني، خيال بافي، غرق شدن در خاطرات گذشته و ياد كردن مشكلات، از عوامل مخل به تمركز حواس مي باشد. 4- عدم تعارض انگيزه ها؛ يعني، براي داشتن تمركز حواس، بايد به بلاتكليفي خود پايان دهيم و از ميان انگيزه هاي مختلف و متنوعي كه ما را احاطه كرده اند، با انتخاب درست، يكي را برگزينيم. 5- مرور ذهني؛ يعني، مرور فعاليت قبل از انجام آن، باعث به وجود آمدن تمركز مي باشد. به عبارت ديگر، وقتي سير فعاليت علمي را در ذهن به سرعت مرور مي كنيم، آموخته ها و اطلاعات نهفته در حافظه به صفحه هشيار حافظه حاضر مي شوند و در نتيجه براي تمركز حواس در يادگيري، آمادگي فزون تري به دست مي آوريم. اميدواريم با انجام دادن دقيق توصيه ها و راه كارهاي ارائه شده، موفقيت هاي روزافزوني در زندگي نصيب شما دانشجوي گرامي شود و نكته آخر اين كه، اين مركز، يك نهاد فرهنگي مي باشد كه در جهت خدمات رساني علمي و فرهنگي به دانشجويان عزيز به وجود آمده است و متأسفانه و با عرض شرمندگي نمي تواند در جهت اقتصادي و مالي به دانشجويان كمكي را ارائه نمايد. اميدواريم با دعاي خير شما و كمك مقامات مسؤول، دامنه خدمات رساني ما گسترش يابد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.